Privacybeleid

Hoe wij uw persoonlijke gegevens beschermen en verwerken

Laatst bijgewerkt: 1 januari 2024

1. Inleiding

Dit privacybeleid beschrijft hoe Preventiepunt (hierna: "wij", "ons", "onze") uw persoonlijke gegevens verzamelt, gebruikt en beschermt wanneer u onze diensten gebruikt. Wij zijn verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Onze gegevens:

Voorbeeldstraat 123, 1234 AB Amsterdam
privacy@preventiepunt.nl
+31 (0)20 123 4567
KVK: 12345678
BTW: NL123456789B01

2. Welke persoonsgegevens verzamelen wij?

Wij verzamelen de volgende categorieën van persoonsgegevens:

  • Identificatiegegevens: naam, geboortedatum, BSN-nummer
  • Contactgegevens: e-mailadres, telefoonnummer, adres
  • Gezondheidsgegevens: medische informatie, arbeidsgeschiktheid, risicofactoren
  • Werkgegevens: functie, afdeling, werkgever
  • Technische gegevens: IP-adres, browsergegevens, gebruik van onze website

3. Doel en grondslag van de verwerking

Wij verwerken uw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:

  • Uitvoering van PMO/PAGO: voor het uitvoeren van preventief medisch onderzoek
  • Wettelijke verplichtingen: om te voldoen aan arbeidsgezondheidskundige wetgeving
  • Kwaliteitsverbetering: om onze diensten te verbeteren
  • Communicatie: om met u te communiceren over onze diensten

De verwerking is gebaseerd op:

  • Uitvoering van een overeenkomst
  • Wettelijke verplichting
  • Gerechtvaardigd belang
  • Uitdrukkelijke toestemming (waar van toepassing)

4. Bewaartermijn

Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor de doeleinden waarvoor zij zijn verzameld:

  • Gezondheidsgegevens: 20 jaar na het laatste onderzoek
  • Administratieve gegevens: 7 jaar (wettelijke bewaarplicht)
  • Marketinggegevens: totdat u zich afmeldt

5. Delen van gegevens

Wij delen uw persoonsgegevens alleen in de volgende gevallen:

  • Met uw werkgever (voor zover noodzakelijk voor de uitvoering van PMO/PAGO)
  • Met zorgverleners die betrokken zijn bij uw onderzoek
  • Met overheidsinstanties wanneer dit wettelijk verplicht is
  • Met derden die ons helpen bij de uitvoering van onze diensten (verwerkers)

Wij sluiten verwerkersovereenkomsten af met alle derden die toegang hebben tot uw gegevens.

6. Uw rechten

U heeft de volgende rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens:

  • Inzage: het recht om te weten welke gegevens wij van u verwerken
  • Rectificatie: het recht om onjuiste gegevens te laten verbeteren
  • Wissing: het recht om uw gegevens te laten verwijderen
  • Beperking: het recht om de verwerking te beperken
  • Dataportabiliteit: het recht om uw gegevens in een gestructureerd formaat te ontvangen
  • Bezwaar: het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking

7. Beveiliging

Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen:

  • Verlies of vernietiging
  • Onbevoegde toegang
  • Onbevoegde wijziging
  • Onbevoegde openbaarmaking

Deze maatregelen omvatten onder meer versleuteling, toegangscontrole en regelmatige beveiligingsaudits.

8. Contact en klachten

Voor vragen over dit privacybeleid of om uw rechten uit te oefenen, kunt u contact met ons opnemen:

Functionaris voor de gegevensbescherming (DPO):

Naam DPO
dpo@preventiepunt.nl
+31 (0)20 123 4568

U heeft ook het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) als u van mening bent dat wij uw persoonsgegevens niet correct verwerken.

9. Wijzigingen

Wij behouden ons het recht voor om dit privacybeleid te wijzigen. Belangrijke wijzigingen zullen wij aan u bekendmaken via onze website of per e-mail.